Kapsulotomia

Kapsulotomia laserowa

Zaćma to postępujące zaburzenie przezierności soczewki, której konsekwencją jest stopniowa i niebolesna utrata ostrości wzroku. Współcześnie wada ta podlega korekcji, do czego wykorzystuje się przede wszystkim zaawansowane narzędzia laserowe. Zajmujemy się diagnozowaniem i leczeniem zaćmy. Do zakresu naszych usług medycznych należy kapsulotomia laserowa, czyli usuwanie zaćmy wtórnej za pomocą specjalistycznego nanolasera. Zabiegi laserowe zaćmy wtórnej są skuteczne i bezpieczne, nie wiążą się także z przedłużonym okresem rekonwalescencji. Oferta gabinetu obejmuje również wizyty kontrolne po zabiegu zaćmy wtórnej.

Przyczyny zaćmy wtórnej

Zaćma wtórna — katarakta — pojawia się u około co 5. Pacjenta, który przeszedł zabieg usunięcia zaćmy pierwotnej za pomocą ultradźwięków tzw. metodą fakoemulsyfikacji. Po wszczepieniu sztucznej soczewki oka może dojść do zmętnienia tylnej torebki soczewki oka i problemów z widzeniem. Przyczyną rozwoju zaćmy wtórnej mogą być również:

• czynniki genetyczne,
  • pierwotna choroba wzroku,
  • przewlekły stan zapalny przedniego odcinka błony naczyniowej,
  • wrodzone dystrofie siatkówki: wrodzona ślepota Lebera, zespół Sticklera, zanik girlandowaty, zwyrodnienie barwnikowe,
  • ostry atak jaskry,
  • cukrzyca,
  • niedoczynność przytarczyc,
  • atopowe zapalenie skóry,
  • krótkowzroczność,
  • mechaniczny uraz gałki ocznej,
  • zapalenie twardówki lub rogówki,
  • guz wewnątrzgałkowy.

Zalety laserowego usuwania zaćmy wtórnej

Patologiczny stan soczewki można niemal całkowicie naprawić za pomocą lasera i operacyjnie wyeliminować przyczynę utraty widzenia. Usuwanie zaćmy jest najczęściej wykonywaną procedurą okulistyczną na świecie. Wykonywane w naszym gabinecie zabiegi irydotomii i kapsulotomii pomagają Pacjentom odzyskać radość życia, jaką daje możliwość wyraźnego widzenia.

Laserowe usunięcie zaćmy wtórnej przywraca sprawność narządu wzroku, przez co znacznie poprawia jakość życia Pacjenta. Ponadto ogranicza ryzyko urazów ciała i innych problemów wynikających z nieprawidłowego działania oka. Pozbycie się częściowego lub całkowitego zmętnienia soczewki, które powstało na skutek chorób gałki ocznej, poprawia ostrość widzenia. W badaniach dotyczących satysfakcji z zabiegu usunięcia zaćmy 95% Pacjentów, którym przywrócono przejrzystość soczewki, zauważyło poprawę ostrości widzenia. 90% z nich określiło poprawę jakości widzenia na 5 lub więcej w 10-stopniowej skali. Istotnymi czynnikami, które zwiększają korzyści z przeprowadzenia kapsulotomii, jest noszenie okularów przeciwsłonecznych, wartościowa dieta i brak nałogów.